PREVIOUS UP   Technologies Internet et Education, © TECFA
  5. Références

5. Références

Annoot, E. (2001). "Le tutorat ou "le temps suspendu"." Revue des sciences de l'éducation 27(2): 383-402.

Barker, P. (2002). "On Being an Online Tutor." Innovations in Education and Teaching International 39(1): 3-13.

Baudrit, A. (1999). Tuteur: une place, des fonctions, un métier? Paris, PUF.

Baudrit, A. (2000). Le tutorat dans les universités anglo-saxonnes : des idées pour les universités européennes? Paris, Harmattan.

Bennett, S. and D. Marsh (2002). "Are we expecting online tutors to run before they can walk?" Innovations in Education and Teaching International 39(1): 14-20.

Charlier, B. (1999). " Tuteurs en ligne " : quels rôles, quelle formation ? Projet Learn-Nett.

Deschryver, N. (2002). Le rôle du tutorat. Nouveaux dispositifs de formation pour l'enseignement supérieur : allier technologie et innovation. Bruxelles, De Boeck.

Goodlad, S. and B. Hirst (1989). Pear Tutoring: A Guide to Learning by Teaching. London, Kogan Page.

Green, M. (2001). "Successful tutoring: good practice for managers and tutors." Learning and Skills Development Agency.

Salmon, G. (2000). E-Moderating - The Key to Teaching and Learning Online. London, Kogan Page.

Tait, T., G. Frankland, et al. (2002). "Curriculum 2002, innovations, opportunity and change." Learning and Skills Development Agency.


PREVIOUS UP -- TIE