Jouadi, M., Bonvin, G., Parmentier, H., & Sénécail, A. (in press). Problematising, experimenting, producing and interpreting data. In E. Sanchez (Ed.), Design-based research: Models, methods and tools [in English]. ITSE.
Sanchez, E., Plumettaz-Sieber, M., Paukovics, E., & Sénécail, A. (2025). Managing and tracing research while taking ethical principles into account. In É. Sanchez (Ed.), Design-based research: Models, methods and tools. ITSE.
Proceedings
Sénécail, A., Bétrancourt, M., Molinari, G., Sanchez, E., & Diouf, F.-M. (2025). Co-conception d’un jeu collaboratif multimodal pour le développement des compétences spatiales chez les élèves du primaire [Poster]. In Proceedings of the EIAH 2025 Conference (pp. 90–98). Lille. https://eiah2025.sciencesconf.org/data/pages/Actes_EIAH_2025.pdf
• Sénécail, A., Bétrancourt, M., Molinari, G., Sanchez, E., & Diouf, F.-M. (2025, August). Design-based research to create a collaborative game to foster spatial skills: The role of teachers [Poster presentation]. ESERA Conference, Copenhagen, Denmark.
Sénécail, A. (2025, March). DEEP-Space : Un jeu collaboratif pour développer la pensée spatiale au primaire [Conference presentation]. Jeux et apprentissages – Partage transatlantique d’expériences de recherche, LAVIA Seminar.
Sénécail, A., Bétrancourt, M., Molinari, G., Sanchez, E., & Diouf, F.-M. (2026, January 5–6). Luméria : Un jeu collaboratif en réalité mixte pour le développement équitable des compétences visuospatiales à l’école primaire [Conference presentation]. AUPTIC, Lausanne, Switzerland.