Jerome Bruner |
Guided discovery
learning
- Tamir, P. (1996)
Discovery learning and Teaching. in E. de Corte et F.E. Weinert
(Eds) International Encyclopedia of Developmental and Instructional
Psychology. (pp. 355-361). Elsevier, Oxford, UK.1
- Bliss, J. (1996)
Externalizing thinking through modelling: ESRC tools for exploratory
learning research program. In S. Vosniadou, E. De Corte, B. Glaser
& H. Mandl (Eds), International Perspectives on the Psychological
Foundations of Technology-Based Learning Environments. (Pp. 25-40).
Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum2
|
Alan Schoenfeld |
La métacognition
- Simons, P.R.J (1996)
Metacognition. in E. de Corte et F.E. Weinert (Eds) International
Encyclopedia of Developmental and Instructional Psychology. (pp. 355-361).
Elsevier, Oxford, UK.3
- Schoenfeld, A.
H. (1987) What's all the fuss about métacognition? In
A.H. Schoenfeld (Ed) Cognitive science and mathematics education. pp.
189-215. Lawrence Erlbaum Publishers, Hillsdale, NJ. 4
|
Nicolas Balacheff |
Les didactiques
- Brousseau , G (1996)
Fondements et métodes de la didactique des mathématiques.
In J. Brun (Ed) Didactique des mathématiques. Delachaux et Nestlié.
Lausanne. 5
- Balacheff : Lectures
sur les EIAH. (en particulier la notion de transposition informatique-
il faut demander un mot de passe pour entrer mais il est délivré
immédiatement ) http://www-didactique.imag.fr/CoursDEA1/CoursEIAH/index.html
6
|
Saint Thomas |
Problèmes
et solutions
- de Jong, T &
van Joolingen W. (1996) , Discovery Learning with Computer Simulations
of Conceptual Domains IST - Memo-96-02 (html)
7
|